کد مطلب: 205047
در حال بروز رساني؛
آخرين روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي/ تکليف کابينه امروز روشن مي‌شود
تاریخ انتشار : 1400/06/03 10:38:14
نمایش : 857
پنجمين روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي امروز در حالي آغاز شد که تنها بررسي ۴ وزير پيشنهادي باقي مانده است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ جلسه علني مجلس شوراي اسلامي نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۳ شهريور ماه) به رياست محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي، با حضور ۲۲۲ نفر از نمايندگان آغاز شد.

براين اساس ادامه بررسي برنامه وزراي پيشنهادي دولت سيزدهم در دستور کار نمايندگان قرار دارد.

 

وزير پيشنهادي گردشگري و صنايع دستي

سيد عزت الله ضرغامي وزير پيشنهادي گردشگري و صنايع دستي صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه بررسي راي اعتماد وزراي پيشنهادي در صحن علني مجلس اظهار داشت: حکايت آسيب‌هاي امروز ما در حوزه مديريت کشور اين است که دنبال پاسخ‌هاي ساختاري و کليشه‌اي‌اي به جدي ترين مشکلات کشور مي‌رويم و هرچند کارمان را راه مي اندازد ولي چون به اين روش عادت کرده ايم مردم ديگر اين را از ما نمي‌پذيرند و به دنبال کارهاي تحولي و بزرگ و برهم زدن پساختارهاي پوسيده و کارآمد که مثل بختک بر سر مردم آمده هستند در حالي که ديگر اين تفکر تحولي تبديل به کارهاي محدود و نقطه‌اي شده است در حالي که بايد سکه رايج در نظام جمهوري اسلامي باشد.

ضرغامي با بيان اينکه وزارتخانه جديدالتاسيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يک وزارتخانه بسيار مهم است  و هرکدام از اين بخش‌ها ظرفيت يک وزارتخانه مستقل دارند ولي به جهت هم‌پوشاني باهم قانونگذار آنها را در قالب يک وزارتخانه آورده تا از ظرفيت‌هايشان استفاده شود، گفت: بسياري از حوزه هاي مهم و اساسي کشور مرتبط با اين وزارتخانه است و شايد دليل پذيرفتن اين مسئوليت غير از تجربه مديريتي و فرهنگي آن است که بخش زيادي از اين مجموعه‌ها در وزارت ارشاد بود.

وي افزود: ميراث فرهنگي و معاونت زيارتي و سياحتي در وزارت ارشاد بود و من هم در معاونت امور استان ها و امروز مجلس با اين حوزه ها آشنايي دارم ولي بسياري از نهادهاي مختلف کشور بايد همکاري داشته باشند تا نگاهي ملي و فرابخشي براي ديدگاه بلند دولت ايجاد شود.

ضرغامي اظهار داشت: وزارت ميراث‌فرهنگي به دليل فقدان يک ديدگاه نظري و ايدئولوژيک که بايد همه نيروهاي فکري و مديريتي جامعه را همراه و همگرا کند؛ متاسفانه دچار عقب ماندگي شده و مهجور و مغفول مانده است. در حالي که با مقداري تلاش مي‌تواند در کنار بسياري دستاوردهاي اقتصادي که به دنبال خواهد داشت به عنوان جدي ترين بستر صدور ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي براي کشور باشد.

وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي تاکيد کرد: نگاه من به اضلاع ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، مساوي، متعادل و ترازمند است و هيچکدام بر ديگري ارجحيت ندارد. اين سه قسمت مکمل‌ اند، وابسته به هم اند و هم‌افزايي با هم دارند. برنامه‌ام را در ۳۰صفحه تقديم نمايندگان کرده‌ام که در آن هم وضعيت موجود را بيان و هم نقاط قوت و ضعف و تهديد و قدرت را در آن بعد از جلسات مکرر با جدي‌ترين کارشناسان، اساتيد دانشگاه، نخبگان و افراد با تجربه در حوزه وزارت‌خانه و جبهه انقلاب، بيان کرده‌ام.

ضرغامي افزود: چون نمايندگان نکات بسيار خوبي را به لحاظ ملي، استاني، بخشي مطرح کردند 64 محور مهم را استدلال و 28 پيشنهاد جديد و ارزشمند را استخراج کرد، که امروز در اختيار کميسيون ها قرار مي گيرد.

وي ادامه داد: مردم بدانند که بسياري از درس هاي جدي کارشناسي در حوزه هاي تخصصي انجام شده و در صحن علني با توجه به وقت محدود به ارجاعات، تعليقات و هماهنگي ها مي پردازند بنابراين بحث هايي که نمايندگان مطرح مي کنند ممکن است براي مردم اجمال و سربسته باشد.  

وزير پيشنهادي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در مورد ميراث فرهنگي گفت: اين حوزه تمدن و هويت ماست آن هم در دوره اي که بي هويتي توسط رسانه هاي پر نفوذ نوين تبليغ و ترويج مي شود؛ جوان و نوجوان ما بايد با اين پيشينه تمدني آشنا شوند.

ضرغامي يادآور شد: ميراث فرهنگي چه ملموس و چه ناملموس هردو فوق العاده ارزشمند هستند و در حوزه ملموس 32 هزار اثر تاريخي و فرهنگي و در حوزه ملموس هزار و 900 ثبت شده داريم؛ ميراث فرهنگي ناملموس به رفتارها، آداب، گويش ها و فرهنگ برمي گردد و ايراني ها صاحب بهترين فرهنگ ناملموس در سطح جهان هستند و علت آنکه آن طور که شايسته است نتوانستيم در اين حوزه توفيقي کسب کنيم اين است که وظايفمان را به درستي انجام نداديم.

وي افزود: آيات قرآني به ما مسير ميراث فرهنگي را نشان مي دهد و در سوره مبارکه حجر که در مورد قوم لوط است وقتي عذاب الهي آمد و اين قوم را نابود کرد ما خرابه هاي قوم لوط را بر سر راه قرار داديم تا کاروانيان ببينند و مايه عبرت شود بنابراين ميراث فرهنگي بايد سر راه و در دسترس باشد اما نيست همچنين بايد به درستي معرفي شوند اما اين بخش مهم کار رسانه اي جدي آن هم توسط رسانه هاي نوين مي خواهد و بايد پيام آن ها را منتقل کنيم.

وزير پيشنهادي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ادامه داد: اين ميراث چندين هزار ساله ما در قبل و بعد از اسلام داراي پيام هستند و اگر کاخ شاهان را مشاهده کنيم هم عبرت دارد و هم به تعبير رهبر معظم انقلاب وقتي به تخت جمشيد مي رويم اقتدار ايرانيان را مشاهده مي کنيم اما در کشور ما در طول اين سال ها اين عامل مهم همبستگي و اتحاد ملي تبديل به جريان دو قطبي شده در حالي که شهيد مطهري در کتاب خدمات متقابل اسلام و ايران به خوبي هم افزايي اين بخش را مطرح مي کنند و رهبر معظم انقلاب هم بهترين و دقيق ترين تعبيرها را دارند.

ضرغامي در ادامه به برنامه هاي خود براي ايجاد جاذبه هاي تکميلي و گردشگري خانواده محور اشاره کرد و گفت: بخش خصوصي را تقويت خواهيم کرد و به آن مسئوليت مي دهيم تا با نظارت مناسب اين بخش را ساماندهي کند.

وي به توضيح برنامه هاي خود در حوزه صنايع دستي پرداخت و اظهار کرد: از 460 صنعت دستي هنري در سطح جهان 370 صنايع دستي هنري را در ايران داريم و علي رغم اين ارزش بالا، به دليل مشکلات بازاريابي ، معرفي و فروش اين بخش مغفول مانده است. همچنين در رقابت با کشورهاي ديگر به لحاظ قيمت تمام شده و دلالي هاي صورت گرفته و همچنين فقدان برندسازي مشکل جدي در اين حوزه داريم.

وزير پيشنهادي وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي افزود: عدم کاربردي بودن بخشي از صنايع دستي سبب شده تا بخشي از آنها جنبه تزئيني پيدا کند و با توجه به مشکلات از سبد خريد مردم حذف شود. ما همچنين در حوزه مشاغل خانگي که در اين بخش تاثير بسياري دارد، مشکلاتي داريم که بخشي از آن مربوط به قانون است، لذا با توجه به قانون فعلي و مکمل اين بخش، اصلاحاتي صورت خواهيم داد.

وي ادامه داد: با تامين منابع اوليه ارزان و در دسترس و تسهيل عرضه و تقويت تقاضا، مشکلات اين حوزه را براي تقويت و توسعه صنايع دستي در برنامه خود پيش بيني کرديم. صنعت گردشگري، صنعت پيشران با خدمات متنوع و گسترده است و درآمد بسياري از کشورها از اين حوزه تامين مي شود. براساس آمار 10.4 درصد از توليد ناخالص داخلي جهاني مربوط به حوزه گردشگري است و 10 درصد کل اشتغال جهاني در اين بخش است. در واقع از هر 5 شغل ايجاد شده يکي مربوط به حوزه گردشگري است و ميانگين رشد ناخالص جهاني 3 درصد است و در حوزه گردشگري 4.6 درصد، که متاسفانه اين آمار در ايران بسيار متفاوت و با فاصله از آمار جهاني است.

ضرغامي يادآور شد: صادرات نامرئي صفت خوبي براي اين حوزه است و ارتباطي با تحريم ندارد، لذا با تقويت اين بخش مي توان اشتغالزايي و ارزآوري را سرعت بخشيد. با بررسي مزيت رقابتي بين کشورهاي همسايه به اين نتيجه مي رسيم که با وجود افزايش بهاي دلار در کشور ما گردشگري توسعه نيافته، هر چند در کشورهايي چون امارات، بحرين، قطر، عربستان، رژيم صهيونيستي و اردن درآمدهاي بالايي از گردشگري کسب مي کنند، اما ما به کشورهايي چون لبنان، کويت و يمن قابل مقايسه هستيم.

اين وزير پيشنهادي دولت سيزدهم با تاکيد بر اينکه حوزه گردشگري بيش از ساير بخش ها مي تواند به افزايش سرمايه گذاري در کشور کمک کند، بيان کرد: حوزه هاي مختلف گردشگري از جمله گردشگري فرهنگي، طبيعت گردي، روستايي، سلامت، کشاورزي، کسب و کار، خوراک، آموزش، ورزشي، کوهستاني، حلال و مذهبي، ماجراجويانه، شهري و دريايي، امکان تقويت و توسعه در کشور ما را دارد.

وي با اشاره به جلسه اي که اخيراً با نمايندگان استان هرمزگان داشت، گفت: اين استان 1100 کيلومتر ساحل دارد، اما گردشگري دريايي ما در اين بخش صفر است و بيکاري در اين استان به 30 درصد رسيده است. اين در حالي است که بخش خصوصي امکانات فراواني براي توسعه گردشگري در حوزه ساحل برون و درون مرزي دارد.

ضرغامي با بيان اينکه گردشگري حلال و مذهبي يکي از مزيت هاي نسبي کشور ماست، افزود: هرچند برخي مي پندارند که به خاطر محدوديت ها ما مشکلات جذب توريست داريم، اما بسياري از مردم دنبال گردشگري حلال و مذهبي هستند و اين بخش مي تواند براي ما درآمدزا باشد.

وزير پيشنهادي ميراث  فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي با بيان اينکه اين حوزه جدي ترين حوزه براي همبستگي ملي، وحدت و انسجام ملي است،‌ تصريح کرد: ما مي توانيم با اقصي نقاط کشور ارتباط برقرار کنيم و بخش زيادي از اين مزيت در مناطق محروم وجود دارد، اما نگاه به اين حوزه بايد غيرسياسي باشد، لذا با نگاه فرهنگي، اقتصادي و ملي با کمک آحاد مردم مي توانيم وزارتخانه اي همگرا، تشکيل دهيم. هر نوع نگاه سياسي و قبيله اي به اين بخش آفتي براي گردشگري است.

 

بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي نفت

موافقت کميسيون‌هاي صنايع و انرژي با برنامه‌هاي وزير پيشنهادي نفت

در ادامه جلسه علني روز چهارشنبه (سوم شهريور) و در جريان بررسي راي اعتماد به وزراي پيشنهادي کابينه سيزدهم گزارش کميسيون‌هاي انرژي و صنايع در مورد بررسي برنامه‌ها و اصالت مدرک تحصيلي اوجي وزير پيشنهادي نفت قرائت شد.

بر اين اساس، کميسيون صنايع و انرژي اصالت مدرک تحصيلي اوجي را تاييد و وي را شايسته حضور در وزارت نفت اعلام کردند.

 

موافقان وزير پيشنهادي نفت

حسين زاده: «اوجي» از بدنه نفت بوده و هست

حسين حسين زاده عضو هيئت رئيسه کميسيون انرژي مجلس صبح امروز (چهارشنبه 3 شهريورماه) در صحن علني مجلس در موافقت با وزير پيشنهادي نفت اظهار داشت: وزرات نفت نه تنها يکي از بزرگترين بنگاه هاي اقتصاد کشور بلکه قرارگاه جنگي کشور است.

وي افزود: وزارت نفت، وزارت اقتصاد، اشتغال و حتي وزارت فرهنگ ما هم هست و اکنون 113 سال از عمر آن و وابستگي ما به نفت مي گذرد  و بايد فرمانده اين قرارگاه فردي توانمند، متخصص، جهادي و انقلابي باشد.

نماينده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس با تاکيد بر اينکه من فرزند نفت هستم و آقاي اوجي (وزير پيشنهادي نفت) را دو دهه است که مي شناسم، تصريح کرد: روند رشد مهندس اوجي در نفت از پايين به بالا بوده است و شخصي از بدنه نفت بوده و هست.

 

مخالفان وزير پيشنهادي نفت

عسگري: رسالت مجلس توجيه و تضعيف عملکرددولت نيست بلکه تعامل براي تکامل است

مهدي عسگري نماينده مردم کرج در مجلس امروز (چهارشنبه ۳ شهريورماه) در صحن علني در مخالفت با وزير پيشنهادي نفت، اظهار داشت: انتخاب وزرا با رئيس جمهور و اعتماد به آنها با مجلس است؛ محصولات آنچه که ما امروز مي‌کاريم يا مي‌گماريم مردم در 4 سال آينده برداشت خواهند کرد بنابراين اين نشان از اهميت سنگيني است که امروز بر دوش ما است.

وي افزود: رسالت امروز مجلس مردمي نه توجيه تصميمات دولت و نه تضعيف عملکرد آن است بلکه تعامل براي تکامل است.

 

نادران: اوجي درباره اموالش خلاف واقع سخن گفته است

الياس نادران نماينده مردم تهران در مخالفت با اين گزينه پيشنهادي، طي سخناني اظهار داشت: آنچه که براي ما در اين سال‌هاي اخير بيش از همه اهميت پيدا کرده است، اين است که مردم به يک جريان انقلابي پاکدستي اعتماد کردند و از مجلس، دولت و شوراها انتظار دارند که جريانات اداره کشور بر اين مدار حرکت کنند.

وي افزود: به همين دليل دوستان اگر ملاحظه فرموده باشند بنده در مخالفت و موافقت‌ها بيش از آنکه به کارآمدي افراد نگاه کنم -که طبيعتاً اينها در کميته‌هاي تخصصي دولت بررسي شده است- به سلامت افراد و پاکدستي آنها حساسيت نشان داده‌ام.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در مجالس گذشته بحث جدي بين ما و دوستان ما وجود داشت که اين حيف و ميل، حيفش بدتر است يا ميلش؟ تا ميل نباشد حيف نيز اتفاق نخواهد افتاد.

نادران تصريح کرد: امروز در کشور «نفوذ» از پنجره فساد به کشور وارد شده است؛ اگر امروز فخري زاده‌هاي ما را مي‌زنند به دليل فساد در نقطه‌هايي است که بايد روي آن رصد کرد هيچ تعارفي هم نکنيم.

وي در همين راستا بيان کرد: من دو جلسه با آقاي خطيب داشتم که به ايشان عرض کردم آنچه که دوستان ما درباره ۸۸ و قم مي‌گويند به کنار؛ با آنچه درباره فساد در وزارت شکل گرفته چه خواهيم کرد؟ هيچ تعارفي هم با هم نداريم ما مديران پاکدست مي‌خواهيم.

اين نماينده مجلس يازدهم در بخش ديگري از سخنانش با تاکيد بر اينکه نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي بايد سلامت ترين افراد باشند، عنوان کرد: به ديگر عزيزان و وزرا هم همين را گفتم، بنده با جناب آقاي اوجي جلسه گذاشتم و به ايشان هم عرض کردم که قصد من راستي آزمايي است نه اقرار به چيزي.

نادران ادامه داد: بنده چند نکته را به ايشان (وزير پيشنهادي نفت) گفتم براي اينکه بدانند من چه مي‌دانم اما متاسفانه ايشان نگرفتند. به ايشان گفتم ليست اموال شما در شبکه‌هاي اجتماعي پخش شده است، ديديد؟ که گفت خير نديدم! به او گفتم چه داريد؟ گفت شما چه مي‌دانيد؟ گفتم من مي‌پرسم شما چرا مي‌گوييد؟ گفت سه آپارتمان در هروي که يکي آپارتمان همسرم است از ارث پدر ايشان بوده و يکي هم براي پسرم است. گفتم من از مراجع ذيصلاح استعلام گرفتم و 9 مورد از اموال ايشان را در دو برگه کاغذ استعلام گرفتم. کسي که به اين صراحت خلاف واقع مي گويد در جاهاي ديگر هم همين گونه خواهد بود.

وي خاطرنشان کرد: بنده درباره قضيه يک قضيه از ايشان پرسيدم که اگر فرصت شد بعداً درباره آن حرف مي‌زنم؛ ايشان به من گفت آقاي رستم قاسمي و شخص ديگري کاري کردند و فرد شاکي براي اينکه بخواهد عليه رستم قاسمي به خط شود عليه من حرف زده است؛ من گفتم اگر قرار باشد ايشان کاري انجام دهد عليه رستم قاسمي حرف مي زد نه شما! با شما چه پدرکشتگي داشت؟

نادران بيان کرد: دوستان ما اشاره مي‌کنند که گزارش‌هاي نهاد امنيتي چنين و چنان است. بنده عرض کردم که قضيه ديميتريس کامبيس و دکل هاي گمشده و کشتي‌هايي که خوردند و اموال مملکت رو شد را پاسخ دادند؟ روزي که از فرودگاه امام رفت نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي نبودند؟

 

چناراني: مناطق محروم سودي از نفت و گاز ندارند

هاجر چناراني نماينده مردم نيشابور در مخالفت با برنامه‌هاي وزير پيشنهادي نفت اظهار داشت: وزارت نفت به عنوان جيبي است که پدر يک خانواده براي او در نظر مي‌گيرد؛‌ امروز يکي از مهم‌ترين وزارت خانه‌ها، وزارت نفت است. 

چناراني خاطرنشان کرد: ما در مجلس قبلي منتظر اين بوديم که از سمت دولت لايحه‌اي برايمان بيايد. نه اينکه نمايندگان دغدغه مردم را بررسي کنند و طرح ارائه دهند. ما امروز نمي‌توانيم منتتظر لايحه شما بمانيم.

وي افزود: دنيا به دنبال انرژي‌هاي تجديدپذير مي‌روند و سرمايه‌گذاري‌هاي سنگيني انجام مي‌دهند. در دهه‌هاي آينده استخراج انرژي فسيلي موضوعيت خود را از دست مي‌دهد. بايد از حجم ذخاير زيرزميني به بهترين نحو استفاده شود.

نماينده مردم نيشابور در مجلس گفت: ادغام وزارتخانه هاي نفت و نيرو به ابرچالش تبديل شده و هر چند که همه دولت ها به اين موضوع پرداخته اند، اما اين موضوع فراموش شده است. هيچ دولتي زير بار سنگين ادغام اين وزارتخانه نمي رود.

وي با بيان اينکه در راستاي همگرايي با وزارت نيرو و سازمان محيط زيست، وزير پيشنهادي چه برنامه اي دارد؟ افزود: براي مناطقي که تمام منابع نفت و گاز ذيل شرکت هاي بزرگي در آن مناطق به دست مي آيد، اما هيچ سودي از آن نمي برند، چه برنامه اي داريد؟

وي تصريح کرد: براي ظلم ها و بي عدالتي‌هايي که شرکت هاي نفت و گاز غرب، نفت و گاز مرکزي، شرکت ملي نفت و... در حق مناطق داراي نفت و گاز انجام مي دهند، چه برنامه اي داريد؟ با چه برنامه اي به دنبال محروميت زدايي و فقرزدايي هستيد؟

چناراني با طرح اين پرسش که با توجه به بحران انرژي به ويژه در زمينه آب، تکليف صنايع آب بر نفتي مانند پالايشگاه هاي اصفهان، تهران و شازند، چه برنامه اي داريد؟  ادامه داد: مجلس در راستاي برنامه هاي فسادستيزي و عدالت محوري طرح هايي با هدف رفع محروميت در مناطق روستايي، تدوين کرد، اما متاسفانه در سال هاي اخير صادرات قير افزايش چشمگيري داشته، بايد ديد برنامه اوجي براي مبارزه با قاچاق اين فرآورده نفتي چيست؟

نماينده نيشابور در مجلس با بيان اينکه در حوزه انتخابيه من برخي روستاها با وجود هزار نفر جمعيت، اما راه روستايي آسفالت شده چنداني ندارند و سيلاب هاي بهاره و تابستانه راه آنها را از بين مي برد، ادامه داد: بيشترين تذکر نمايندگان درباره راه روستايي است.

وي با بيان اينکه نمايندگان قير را براي خودشان نمي خواهند و با پيمانکاران قرارداد نمي بندند و لابي نمي کنند، تصريح کرد: فرياد من فرياد مردم روستاهاي نيشابور، شمال، جنوب و غرب کشور است، حتي برخي نقاط جنوبي تهران نيز از نظر جاده آسفالت با مشکلات بسياري روبرو است.

چناراني خطاب به وزير پيشنهادي نفت با بيان اينکه اگر ديوان محاسبات نمي پذيرد قير را به صورت تن تحويل دهند، شما چه برنامه اي در راستاي تامين اين فرآورده داريد؟ گفت: در بودجه 1400 ميزان 15 هزار ميليارد تومان براي اين موضوع پيش بيني شده ، چه برنامه اي براي خريد قير از 7 شرکت بزرگ مافيايي توليدکننده قير داريد؟ و چگونه قانون مجلس را اجرايي مي کنيد؟

نماينده نيشابور در مجلس با طرح اين پرسش که چه افرادي با شما در وزارت نفت همکاري خواهند کرد، به قراردادهاي ايران با کشورهاي همسايه اشاره و گفت: ما از اين قراردادها آسيب بسياري ديده ايم. آقاي اوجي چه برنامه اي براي ديپلماسي بين المللي، توتال، فاز 11 پارس جنوبيو سرماهاي سوزناک زمستان و کمبود گاز داريد؟

وي با بيان اينکه ما انتظار ارائه ديپلماسي مهندسي داريم، گفت: چه راهکاري براي سهم صندوق توسعه ملي از سفره هاي زيرزميني داريد تا بتوان براي آيندگان برنامه ريزي کرد؟ برنامه شما براي توسعه پايدار صنعت نفت چيست؟ آيا بهتر نيست با اولويت قرار دادن اصل پيشگيري به جاي اصلاح در تمام حوزه ها عمل کرد؟

چناراني با بيان اينه وزير پيشنهادي برنامه اي براي حوزه زيست محيطي ندارد، گفت: شما چه راهکاري براي مديريت مصرف گاز، تجارت گاز، سوآپ نفت، تکميل زنجيره پتروشيمي، بي نيازي از واردات داروهاي مرتبط با حوزه نفت، احداث و ايجاد واحدهاي پتروپالايشي و به روز رساني سامانه هوشمند کارت سوخت داريد؟

نماينده مردم نيشابور در مجلس با اشاره به ضرورت ادغام وزارت نيرو و نفت بيان کرد: ايران سرزمين آفتاب و باد است و بايد به سمت استفاده از انرژي هاي نو و جايگزين کردن نيروگاه هاي آبي و بادي به جاي نيروگاه هاي حرارتي برويم.

 

نقدعلي: «اوجي» ليست اموال خود را شفاف اعلام کند

حجت الاسلام نقدعلي نماينده خميني شهر در مخالفت با رأي اعتماد به اوجي وزير پيشنهادي نفت، گفت: شرط پيروزي اين است که ما ذيل اهل ايمان قرار گيريم. اکثر گزينه هاي پيشنهادي از سوي دولت گزينه هاي قابل قبولي هستند. اگر ذيل اهل ايمان باشيم، در امان هستيم و امدادهاي الهي به کمک ما مي‌شتابند.

نقدعلي تصريح کرد: بعد از دولت واگرا که تمام چشم خود را به کدخدا دوخته بود، دولت مردمي و انقلابي سر کار آمد که مي‌خواهد بر خدا توکل کند. توکل بر خدا جز با خدمت به محرومين حاصل نمي شود.

نماينده خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي افزود: براي تأمين بودجه نيازمند درآمدهاي نفتي هستيم زيرا درآمدهاي مالياتي به دليل مشکلات اقتصادي کاهش يافته است. لذا راهي جز فروش نفت و فرآورده‌هاي نفتي نداريم.

وي تصريح کرد: بايد به شخصيتي براي وزارت نفت رأي دهيم که در شرايط تحريمي بتواند نفت بفروشد.

نقدعلي ادامه داد: کساني که اقتصاد را به برجام گره زده اند کار را به جايي رساندند که کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه نفت مي‌فروختيم. در حال حاضر به برکت تصويب قانون هسته اي مجلس، فروش نفت به يک ميليون بشکه افزايش يافته است.

نماينده مردم خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي تأکيد کرد: با پرويز فتاح که اکنون مسئول هلدينگ بنياد مستضعفان است، صحبت کردم. وي معتقد بود که اوجي در زمان تحريم گاز، تحريم‌ها را دور زده و گاز فروخته است اما مسئله نفت متفاوت است.

وي با بيان اينکه در فروش گاز و فرآورده هاي گازي مشکل کمتري داريم، اظهار داشت: در زمان زنگنه کل بدنه وزارت نفت رعب و وحشت خاصي از تحريم‌ها داشتند لذا براي فروش نفت نياز به جرئت و جسارت ويژه‌اي است.

نماينده خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان مجلس، رستم قاسمي وزير پيشنهادي راه را براي وزارت نفت مناسب مي‌دانستند. در روز رأي اعتماد هم وي نام وزارت نفت را مي‌برد.

به گزارش مهر در ادامه اظهارات نقدعلي، توانگر نماينده تهران يادداشتي را به وي داد. نقدعلي بعد از خواندن يادداشت گفت: اوجي ليست اموال خود را به صورت شفاف اعلام کند.

وي افزود: ما وزير با ثروت يک ميلياردي را تجربه کرديم که ۱۲۰ شرکت داشت و خودش مي‌بريد و مي دوخت. بنده در دولت گذشته تحقيق و تفحص از سهم ۱۴.۵ درصدي وزارت نفت از درآمدهاي نفتي را کليد زدم.

 

وزير پيشنهادي نفت: در وزارت نفت با پاکدستي خدمت کردم

جواد اوجي وزير پيشنهادي نفت، صبح امروز (چهارشنبه ۳ شهريور) در صحن علني مجلس در دفاع از برنامه هاي خود براي وزارت نفت، گفت: در پيشگاه خداوند متعال و شما نمايندگان اعلام مي‌کنم غير از آنچه من به عنوان دارايي خدمت آقاي رئيسي اعلام کردم؛ هرگونه دارايي ديگر که در فضاي مجازي به بنده نسبت دادند به خودشان داده شود.

وي ادامه داد: ۲۴ و ۲۵ سالي که در وزارت نفت بودم و سال‌هايي که در خدمت آقاي مخبر بودم با پاکدستي خدمت کردم و فردي فساد ستيز هستم. قصد قربت کردم فساد را از اين وزارتخانه از بين ببرم.

وزير پيشنهادي نفت اظهار داشت: اصلاح شرايط و بازگردادندن لوکوموتيو صنعت نفت و بازگشت آن به ريل مناسب نيازمند اقدام جهادي است.

اين خبر تکميل مي شود...

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg